Téma: nelokální prožitky. Srdečně vás zvu na pokračování vzdělávacího a zážitkového semináře z cyklu: Když se věda propojí se spiritualitou II.
Nelokální prožitky zahrnují zkušenosti, při nichž vědomí zjevně přesahuje fyzický mozek a tělo vnímá informace, které nejsou omezené naším konvenčním chápáním času a prostoru.
KDE: Krenovka, Husitská 22, prostor ArtHub (krenovka.cz)
CENA: 3000,-
Nelokální prožitky jsou běžnější, než si myslíme. Například, stalo se vám někdy, že jste mysleli na někoho, koho jste dlouho neviděli, a on vám vzápětí zavolal? Nebo jste zažili pocity rozšířeného vědomí, měli různé předtuchy? Dáváte na svoji intuici? Měli jste prožitky opuštění svého těla? Přišli se s vámi rozloučit vaši zemřelí blízcí?
Jedná se o zážitky, které bývají označovány jako mimosmyslové vnímání (ESP), mimotělní zážitky (OBE), zážitky blízké smrti (NDE), psychokineze (tedy účinků záměru a vlivu mysli na biologické a nebiologické systémy), synchronicity či hluboké spirituální a mystické prožitky a další.
Na workshopu propojíme skrz kritické myšlení tyto jevy s poznatky současné vědy a zaměříme se na to, jak nás mohou tyto prožitky vést na naší osobní cestě?
V Krenovce, kde workshopy probíhají se pracuje skvěle a úplně samo. Lidé obecně oslovuje že dostávají smysluplný rámec odborného základu, který spiritualitu ukotvuje a zároveň v této návaznosti mají hned i možnost přímé osobní zkušenosti v oblasti osobního rozvoje.
Ze zpětných vazeb vyjímám:
-To je totiž přesně to, co jsem hledala celý život já sama, potřebuji pochopit, co se mi děje a potvrzuje se mi, jak moc je toto téma mezi lidmi živé“.
-Téma spirituality mne vždy lákalo, ale pro mne samotnou je velmi důležité, a možná i důležitější, kdo vede workshop. Musím tomu člověku věřit, že mne posune…To se stalo u tebe. Ty jsi hodně vzdělaná, zkušená, dáváš do své práce své přesvědčeni a dobrý záměr, vše máš podložené,.. a v neposlední řadě, jsi velmi příjemný člověk. Prožitková část byla hodně silná, a význam se mi postupně otevíral i doma. Takže za mne plny počet bodu a těším se na další setkání.
Tento workshop je určen všem, kteří chtějí:
- zjistit co jsou nelokální prožitky a jak se mohou projevovat v jejich osobním příběhu
- prozkoumat hranice vědomí, najít spojení mezi vědou a spiritualitou
- pro všechny, kteří jsou přístupní otevřené vědě
Jsou tyto jevy pro vědu ještě dnes anomáliemi?
Těším se na společnou práci, na prožitky v osobní oblasti
PROGRAM A OBSAH WORKSHOPU
10.00 – 13.00 Teorie: Věda a spiritualita – nelokální zkušenosti ve výzkumu? Co vlastně jako lidé v dané situaci prožíváme? Jak to uchopit a kam to zařadit?
13.00 – 14.00 Oběd
14.00 – 18.00 Praktická prožitková část: řízená meditace v lehce změněné stavu vědomí, napojíte se na své vnitřní vedení, které vám otevírá pohled na to, kde právě jste a co se s vámi děje. Diskuze k významu nelokálních zkušeností v individuační cestě člověka, tedy ve vnitřním zrání.
Během celého workshopu budou kratší 10-15 minutové přestávky na občerstvení
Káva, mléko, čaj a k nim drobné občerstvení bude připraveno
Případné dotazy pište do mailu: kami.nemeckova@gmail.com
nebo do zprávy na fb messenger.
Už když jsem v desátých letech přednášela na univerzitě a zadávala jsem mým studentům písemnou práci na téma jejich vztahu ke spiritualitě, tak mě překvapilo, jak velké procento z nich uvádělo různorodé nelokální prožitky, synchronicity a události, které se staly jim, nebo jejich blízkým. To odpovídá zjištěním z klíčového článku z roku 2023, z metaanalýzy výzkumů, které probíhaly v průběhu padesáti let. Tato metaanalýza předpokládá, že pokud je vědomí nelokální, není tedy jen produkt mozku, pak by nelokální prožitky byly mezi lidmi rozšířené. Skutečně je můžeme nalézt v průběhu historie, napříč všemi kulturami a na všech úrovních vzdělávání s mírou v rozmezí od 10 procent do 97 procent, v závislosti na zkoumané populaci.
Lidé mi dodnes píší nebo svěřují svoje zážitky a často mi říkají, že o tom s nikým nemluvili, protože nechtěli, aby je lidé měli za blázna.
Tak přesně i z tohoto důvodu jsem velkou část svého života zasvětila hledání nového pohledu na svět, ve kterém jsou mé zvláštní a duchovní prožitky, které se mi odjakživa dějí, v souladu s odborným světonázorem. Nelokální jevy byly dlouho vnímané jako okrajové či ezoterické, protože materialistická věda vyřadila tyto zkušenosti z vědeckého zkoumání jako anomálie či patologie.
Od roku 2006, kdy proběhla první mezinárodní odborná konference v oblasti neurověd týkající se zkušeností blízkosti smrti a dalších výzkumů těchto nelokálních jevů, se odstartovala nová etapa ve vědě, která vedla v roce 2014 k založení postmaterialistické vědy a k navržení nového modelu reality, který přesahuje stávající materialistické mantinely. V tomto modelu se ukazuje, že naše mysl je schopna vnímat a ovlivňovat realitu daleko za hranicemi fyzických smyslů a mozkových funkcí.
A tak jak tyto naše zkušenosti postupně získávají v PM vědě legitimní oporu v nově se tvořícím paradigmatu/světonázoru, můžeme si i my oddychnout, nechat padnout další celospolečenské tabu a začít si otevřeně povídat o všech subjektivních zkušenostech, které prožíváme bez následné stigmatizace a odsouzení.
OBECNÉ SCHÉMA K CELÉMU CYKLU
Akademická sféra a alternativa. Jak obě oblasti skloubit a kritické myšlení nenechat za dveřmi? Vzdělávání 21. století na celospolečenské a osobní úrovni. Jak se vzdělávat a osobnostně zrát a nezůstat jen v hlavě?
Že se naše oficiální vzdělávání musí změnit, je častým a dlouhodobým tématem. Vedeme diskuze, že budeme zakomponovávat umělou inteligenci, která mění mnohé, klást důraz na kritické myšlení, abychom se dokázali v přívalu informací vyznat a zapojovat praktické učení, abychom jenom neseděli. Řešíme řadu podnětných a nutných změn. Avšak vzdělávání, které jsme se učili ve školách, a které se stále učí naše děti, nedokázalo prozatím vstřebat zásadní informaci. Že se od počátku 20. století počínaje revoluční proměnou fyziky mění světonázor/paradigma, na kterém je náš edukační systém vůbec vystavěný. A že plánovité přezkoušení materialistického paradigmatu už zahájila postmaterialistická věda.
Nejde o nic menšího, než o přehodnocení základních předpokladů, na kterých naše kultura v posledních stoletích stála, a do této doby nemyslitelné sblížení vědy a spirituality.
Pojďme se setkat nad tématy, která mění pohled na svět a na nás samé. A pojďme také společně objevovat vnitřní svět, který není jenom nějakou na ničem nezávislou představou, ale může být zdrojem překvapivých prožitků a cenných informací, jak pro náš život, tak pro naši společnost.
Připojte se k nám na cestě za hlubším poznáním sebe sama i světa, který nás obklopuje.
CO VÁM WORKSHOPY PŘINESOU
Budeme zkoumat nenáboženskou spiritualitu a postmaterialistickou vědu. Propojovat výzkumy z akademické odborné sféry (zejména z oblasti vědomí tedy neurověd ale i dalších oborů) s naším osobním příběhem. Zažít pocit, že naše spiritualita nevisí jen někde v nebi, ale začíná mít v otevřené vědě svůj legitimní základ.
Každý jednotlivý kurz bude rozvíjet, téma, které bude vždy upřesněno:
1. některé z témat výzkumů z postmaterialistické vědy a nenáboženské spirituality
Snahou cyklu workshopů je nabídnout nástin nové mapy/kosmologie pro 21. století. (Např. nenáboženská spiritualita a okolnosti jejího vynoření ve 20. století. Současná probíhající proměna paradigmatu/světonázoru. Psychofyzický problém, tedy vztah mozku a vědomí. Je člověk I pad nebo rádio? Nelokální prožitky a jejich kategorizace. Postmaterialistická psychologie, psychiatrie a integrativní medicína a související výzkumy. Atp.)
2. Spiritualitu a individuační proces
Budeme se zabývat životní cestou člověka. Stejně tak jako fyzický a duševní vývoj, tak i duchovní vývoj je stupňovitý. Téma individuačního procesu, tedy osobnostního zrání otevřel Carl Gustav Jung, významný představitel hlubinné psychologie. Vysoký stupeň vědomí sama sebe je jedním z nejdůležitějších kritérií vysoké duchovní inteligence ale v naší kultuře má jednu z nejnižších priorit. Od chvíle, kdy začneme chodit do školy, jsme cvičeni k tomu, abychom se dívali spíše ven než dovnitř, zaměřovali se na fakta a praktické problémy vnějšího světa, abychom byli orientováni na cíl. To ale neznamená, že se v průběhu života tak, jako naši předci, odnepaměti nesetkáváme s archetypovými existenciálními základními tématy lidství, která se v konkrétním člověku konstelují, a která musí zvládnout. S vědomým přístupem k našemu životu a vyrovnáváním se s depresemi, úzkostmi a traumaty nám už více než sto let pomáhá psychologie a psychoterapie.
V teorii si řekneme, jak může spiritualita a prožitkové techniky z duchovní oblasti obohatit obecný psychoterapeutický přístup, jehož těžiště leží v klasické psychoterapii víceméně pouze v komunikaci. A také proč se tento přístup jeví jako velmi efektivní.
Jung, dělí psýché (duši) na dvě části. Vědomí a nevědomí. Nevědomí si běžně vědomi nejsme. Je to ta nejniternější součást naší osobnosti, která jí dodává úplnost a hloubku. Rozlišujeme ho na osobní (zahrnuje zážitky a pocity zapomenuté či potlačené, citově zabarvené komplexy) a kolektivní. Jako lidé jsme evolučně také schopni FUNGOVAT VE Přes druhý prožitkový režim vědomí, vcházíme do oblasti tajemství člověka a vesmíru.
V druhé části si v průběhu workshopů si v některém z nich také sestavíme transgenerační mapu našich rodových vzorců, která nám umožní lépe porozumět vlastní rodinné historii a lépe se tak orientovat v tématech, která na cestě svého vnitřního růstu zpracováváme. Seznámíme se s postupy psychospirituálního přístupu a možné léčby hlubinných traumat, který vychází z mé letité praxe a domnívám se, že tak jako další rozličné rozvíjející se směry v práci s traumatem (orientované např. na tělo, psychosomatické, kraniosakrální aj.), může obohatit a přispět k obohacení či rozvoji dnes oficiálně existujících psychoterapeutických směrů.
Vždy bude doplněno adekvátní prožitkovou technikou, která umožnuje s daným tématem ve vnitřním světě pracovat.
CO JSOU PROŽITKOVÉ TECHNIKY?
V relaxačních a změněných stavech vědomí uvolňují cestu do osobního i kolektivní nevědomí a do světa archetypů. Napomáhají uvědomění se v našem těle, vnitřnímu napojení se na vlastní příběh, jeho zpracování a jsou i velmi nápomocné při léčbě traumat.
Těším se na společnou práci, na prožitky v osobní oblasti, které společně propojí i nás a na vaše podněty a přínosy k celému vznikajícímu procesu vzdělávání v oblasti duchovní obnovy společnosti.